اجرای برنامه خود مراقبی زنان از سال ۹۳


رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: زنان ۶۰ درصد مراقبت‌های سلامتی را خود انجام می‌دهند و در حال حاضر قصد فراهم کردن مقدمات اجرای برنامه خود مراقبتی زنان برای سال آینده هستیم.

رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: زنان ۶۰ درصد مراقبت‌های سلامتی را خود انجام می‌دهند و در حال حاضر قصد فراهم کردن مقدمات اجرای برنامه خود مراقبتی زنان برای سال آینده هستیم.

ربابه علامه همین امروز در نشست خبر و اخباری سیاستگذاران سلامت زنان که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه اداره میانسالان برای افراد 25 تا 59 سال است که برنامه مشخص برای افزایش توانمندسازی زنان و ارائه خدمات برای سلامت زنان است که در 26 شهرستان از 26 دانشگاه علوم پزشکی کشور 480 هزار زن تحت پوشش خدمات سبا قرار گرفتند.  

به گفته وی سلامت باروری، تشخیص زودرس سرطان‌ها مانند سرطان سینه و مشکلات دستگاه رحمی از جمله خدمات ارائه شده برای سلامت زنان است که تشخیص زودهنگام بیماری‌های شایعه در دوره میانسالی می‌تواند از اهمیت خوبی برخودار باشد.

رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت با بیان اینکه زنان 60 درصد مراقبت‌های سلامتی را خود انجام می‌دهند و در حال حاضر قصد فراهم کردن مقدمات اجرای برنامه خود مراقبتی زنان برای سال آینده هستیم.

علامه ادامه داد: سلامت روان زنان از اولویت‌ها مطرح شده در سلامت زنان است برنامه خودمراقبتی طراحی شده که به صورت پایلوت در استان البرز انجام گرفته که تست هایی وجود دارد و زنان خود را ارزیابی می کنند و در صورت تامین بودجه دفترچه‌های خود مراقبتی تا پایان سال تهیه می‌‌شود که زنانی که فضای مجازی دسترسی ندارند از این بسته‌های خود مراقبتی استفاده کنند. 

مینایی کارشناس اداره سرطان وزارت بهداشت در این نشست اظهار داشت: با توجه به اهمیت سرطان سینه در میان زنان اداره سرطان وزارت بهداشت برنامه غربالگری را در برخی از شهرها مانند کرمانشاه، بابل، رفسنجان، یزد انجام داده است که گروه‌های هدف زنان بین 40 تا 60 سال بودند که این غربالگری به صورت مایوگرافی صورت گرفت. 5500 نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که 100 نفر مبتلا به سرطان سینه بودندو به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



چهار شنبه 24 مهر 1392